Szkoła Podstawowa nr 5 im. Grzegorza Piramowicza

Szkoła Podstawowa nr 5 im. Grzegorza Piramowicza

  • Strona główna
  • NASZA SZKOŁA
    • Historia szkoły
    • O nas
    • Patron szkoły
    • 100 lecie
    • Dokumenty
    • Edukacyjna Sieć Antysmogowa
  • DLA UCZNIA
    • Nauczyciele 2023 – 2024
    • Stołówka
    • Świetlica
    • Osiągnięcia uczniów
    • Samorząd uczniowski
    • Godziny pracy specjalistów:
    • Biblioteka
    • Dzwonki
    • Wolontariat
    • Karta rowerowa
    • TECHNIKA
  • DLA RODZICÓW
    • Sekretariat
    • Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych
    • Podręczniki i programy nauczania 2022-23
    • Rada Rodziców
    • Ochrona danych osobowych RODO
    • KONSULTACJE DLA RODZICÓW I UCZNIÓW. ROK 2023-24
    • Wyprawka pierwszoklasisty
  • eDZIENNIK
  • GAZETKA SZKOLNA
  • ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
  • REKRUTACJA 2023
  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
  • LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI
    • Zrealizowane zajęcia
  • Strona główna
  • NASZA SZKOŁA
    • Historia szkoły
    • O nas
    • Patron szkoły
    • 100 lecie
    • Dokumenty
    • Edukacyjna Sieć Antysmogowa
  • DLA UCZNIA
    • Nauczyciele 2023 – 2024
    • Stołówka
    • Świetlica
    • Osiągnięcia uczniów
    • Samorząd uczniowski
    • Godziny pracy specjalistów:
    • Biblioteka
    • Dzwonki
    • Wolontariat
    • Karta rowerowa
    • TECHNIKA
  • DLA RODZICÓW
    • Sekretariat
    • Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych
    • Podręczniki i programy nauczania 2022-23
    • Rada Rodziców
    • Ochrona danych osobowych RODO
    • KONSULTACJE DLA RODZICÓW I UCZNIÓW. ROK 2023-24
    • Wyprawka pierwszoklasisty
  • eDZIENNIK
  • GAZETKA SZKOLNA
  • ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
  • REKRUTACJA 2023
  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
  • LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI
    • Zrealizowane zajęcia

Samorząd uczniowski

przewodnicząca szkoły – Daria Szumigaj

zastępcy – Hania Grobelska i Martyna Kurzawa

protokolant – Oliwier Porczek

Samorząd Uczniowski tworzą wszyscy uczniowie szkoły. Radę SU tworzą samorządy klasowe uczniów klas IV-VIII wybrani na początku roku szkolnego drogą demokratycznych wyborów. Opiekunem samorządu w roku szkolnym 2023 – 2024 została p. Marta Tomczyk, nauczycielka języka angielskiego

REGULAMIN   SAMORZĄDU   SZKOLNEGO 

§.  1 

Postanowienia  ogólne:
1.      W  szkole  działa  samorząd  uczniowski zwany  dalej  „samorządem”.
2.      Samorząd  tworzą  wszyscy  uczniowie  szkoły.
3.      W  poszczególnych  klasach  tworzone  są samorządy  klasowe. Ich członkami  mogą  być  tylko  uczniowie  danej  klasy,  którzy swoją postawą i zachowaniem pokazują, że będą w stanie godnie reprezentować klasę zarówno na forum społeczności szkolnej, jak i poza murami szkoły. Pełnią oni następujące funkcje: przewodniczący i zastępca przewodniczącego klasy. Wychowawca może także wybrać w klasie osoby pełniące funkcję skarbnika, sekcję dekoratorską, naukową, itp.

4. Uczniowie pełniący funkcję przewodniczących i zastępców przewodniczących klas automatycznie wchodzą w skład rady samorządu.
5.  Rada samorządu  może  współdziałać  z  radami samorządów  innych  szkół  tworząc  tzw. „samorząd  międzyszkolny”.

6. Regulamin  samorządu  międzyszkolnego  nie  może  być  sprzeczny  ze  Statutem  lub  Regulaminem  Samorządu Szkoły  Podstawowej  nr  5  w  Pabianicach. 

§. 2 

Cele  i  zadania rady samorządu:

Samorząd może przedstawiać radzie rodziców, radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi szkoły wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły, a w szczególności wynikających z uprawnień uczniów zapisanych w Statucie Szkoły Podstawowej nr 5, jak np.:

1) prawo do zapoznania się z programem nauczania, z jego celem i stawianymi wymaganiami;

2) prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu;

3) prawo do organizacji życia szkolnego umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań;

4) prawo redagowania i wydawania gazety szkolnej;

5) prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrektorem;

§. 3

Zasady  działania  rady samorządu:

1. Regulamin samorządu uczniowskiego opracowany jest przez wyznaczonego nauczyciela, uchwalany przez dyrektora i radę pedagogiczną szkoły, natomiast wszelkie zmiany opiniowane są przez radę samorządu.

2. Radę samorządu tworzą reprezentanci klas 1-8; decyzją wychowawców oraz opiekuna samorządu  reprezentanci klas najmłodszych (1-3) mogą być zwolnieni z obowiązku uczestnictwa w posiedzeniach rady samorządu.

3. Uczniowie wchodzący w skład rady samorządu mogą kandydować na stanowisko przewodniczącego szkoły.

4. Kandydat na przewodniczącego szkoły powinien:

a) pełnić funkcję przewodniczącego lub zastępcy przewodniczącego w swoim oddziale klasowym;

b) otrzymać co najmniej ocenę dobrą z zachowania na koniec poprzedniego roku szkolnego;

c) zgłosić swoją kandydaturę do opiekuna samorządu uczniowskiego w wyznaczonym terminie;

d) przygotować plakat „wyborczy”, w którym umieści swój program (pomysły na działania i akcje, które będą podejmowane w szkole); plakat przed wywieszeniem powinien być zaakceptowany przez opiekuna samorządu uczniowskiego lub innego, wyznaczonego nauczyciela;

5. Wybory na przewodniczącego szkoły odbywają się na początku roku szkolnego (wrzesień – październik). Prawo wyborcze mają wszyscy uczniowie klas 4-8, nauczyciele oraz pracownicy szkoły. Wybory są:

– powszechne (każdy wyborca ma prawo brać udział w wyborach),

– tajne (wybór jest anonimowy),

– bezpośrednie (każdy głosuje osobiście),

–  równe (każdy wyborca oddaje jeden głos)

6. Wybory na przewodniczącego szkoły przeprowadza komisja wyborcza, która czuwa nad prawidłowym przebiegiem głosowania:

– ewidencjonuje wyborców na listach,

– przekazuje  wyborcy kartę do głosowania,

– po skończonych wyborach przelicza liczbę głosów,

– podaje ostateczny wynik dyrektorowi szkoły, a także samorządowi uczniowskiemu poprzez wywieszenie wyników na tablicy ogłoszeń.

7. W skład komisji wyborczej wchodzą: powołani przez opiekuna członkowie rady samorządu (którzy nie kandydują na stanowisko przewodniczącego szkoły), opiekun samorządu oraz inni nauczyciele wyznaczeni do pomocy.

8. Kandydat, który uzyska najwyższą liczbę głosów zostaje przewodniczącym szkoły, natomiast kandydat, który ma drugi najwyższy wynik zostaje jego zastępcą. Możliwa jest sytuacja, że w szkole będzie dwóch zastępców przewodniczącego szkoły.

9. Przewodniczący szkoły:

a) reprezentuje samorząd szkolny na uroczystościach szkolnych, apelach, akademiach, spotkaniach z radą rodziców, radą pedagogiczną, dyrektorem szkoły;
b) kieruje pracą rady samorządu pod nadzorem opiekuna;
c) organizuje współdziałanie rady z samorządami klasowymi.

10. Kadencja na przewodniczącego i zastępcy przewodniczącego trwa rok, do czasu kolejnych wyborów.

11. Uczniowie wchodzący w skład rady samorządu spotykają się wraz z opiekunem samorządu co najmniej raz w miesiącu. Spośród uczniów wchodzących w skład rady zostaje wybrany protokolant, który będzie zapisywał porządek zebrania.

12. W  posiedzeniu  rady  może  brać  udział z  głosem  doradczym  wychowawca klasy,  opiekun szkolnego koła wolontariatu, dyrektor  szkoły  lub  inne  osoby  zaproszone  przez  przewodniczącego lub  opiekuna  samorządu.

13. Rada samorządu wraz z opiekunem opracowuje plan pracy na bieżący rok szkolny. Opiekun przedstawia go dyrektorowi szkoły do akceptacji. Samorząd realizuje zaakceptowany plan w bieżącym roku szkolnym. Pod koniec roku szkolnego rada samorządu wraz z opiekunem opracowują sprawozdanie z realizacji planu.

14. Dokumentacja samorządu jest nadzorowana przez opiekuna samorządu i dyrektora szkoły.

Przypisy  końcowe:

1.    Dyrektor  może  zawiesić  lub  uchylić  uchwałę  lub  inne  postanowienie  samorządu, jeżeli  jest  ono  sprzeczne  z  prawem.

Ostatnie wpisy

  • KONKURS PLASTYCZNY
  • OBCHODY DNIA WOLONTARIUSZA
  • 🎈 WPŁATY ZA OBIADY 🎈
  • Niezapowiedzianą wizyta w „Piątce”
  • konkurs plastyczny „Logo osób niepełnosprawnych”
Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa - Edukacyjna Sieć Antysmogowa
URZĄD MIASTA PABIANIC

Archiwa

  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019

Kategorie

  • absolwenci
  • aktualności
  • dokumenty
  • konkursy
  • koronawirus
  • Laboratoria Przyszłości
  • Projekty
  • sport
  • święta
  • świetlica
  • Uncategorized
  • uroczystości
  • wolontariat
  • wycieczki
  • wywiad
  • Strona główna
  • NASZA SZKOŁA
    • Historia szkoły
    • O nas
    • Patron szkoły
    • 100 lecie
    • Dokumenty
    • Edukacyjna Sieć Antysmogowa
  • DLA UCZNIA
    • Nauczyciele 2023 – 2024
    • Stołówka
    • Świetlica
    • Osiągnięcia uczniów
    • Samorząd uczniowski
    • Godziny pracy specjalistów:
    • Biblioteka
    • Dzwonki
    • Wolontariat
    • Karta rowerowa
    • TECHNIKA
  • DLA RODZICÓW
    • Sekretariat
    • Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych
    • Podręczniki i programy nauczania 2022-23
    • Rada Rodziców
    • Ochrona danych osobowych RODO
    • KONSULTACJE DLA RODZICÓW I UCZNIÓW. ROK 2023-24
    • Wyprawka pierwszoklasisty
  • eDZIENNIK
  • GAZETKA SZKOLNA
  • ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
  • REKRUTACJA 2023
  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
  • LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI
    • Zrealizowane zajęcia
Dumnie wspierane przez WordPressa | Motyw: NEBlue by NEThemes.
Font Resize
Accessibility by WAH