WRZESIEŃ – PAŻDZIERNIK
Podczas zajęć rozwijających z informatyki w klasie 5a, uczniowie poznawali w ramach Laboratorium Przyszłości długopisy 3D Banach. Na pierwszych zajęciach umówiliśmy budowę urządzenia, jak i zasady bezpiecznego użytkowania nimi. Należy pamiętać, że główka z której wydostaje się nagrzany filament osiąga temperaturę ponad 150 stopni Celcjusza.
Na kolejnych zajęciach uczniowie wykonywali według swoich projektów własne prace.
LISTOPAD
W ramach programu Laboratoria Przyszłości dzieci z klasy 3b, na zajęciach rozwijających „Omnibus” pod kierunkiem p. Moniki Szreiter, miały możliwość skorzystania z nowej technologii. Tradycyjne długopisy zamieniły na długopisy 3D. Na pierwszych zajęciach poznały ich budowę i instrukcję działania. Dziś przyszła pora na ich praktyczne zastosowanie. Uczniowie mogli wykazać się kreatywnością i stworzyć projekty według własnego pomysłu. Dzięki formule 3D powstały pizze winogronodrzewo jabłkoi arbuz
Dzieci połknęły bakcyla i już nie mogą doczekać się kolejnej lekcji
GRUDZIEŃ
Przez ostatnie tygodnie na naszej drukarce 3D Banach przygotowywaliśmy niespodziankę dla klasy 1. Drukowaliśmy dla nich miniaturki sowy, zmienialiśmy kolory filamentów. Dzięki temu powstała kolorowa kolekcja.
STYCZEŃ i LUTY
W okresie tym projektowaliśmy i drukowaliśmy na naszej drukarce 3D figury geometryczne.
Na dniach otwartych naszej szkoły odwiedziło nas wielu potencjalnych „pierwszaków” z Rodzicami prezentowaliśmy im działanie zaprogramowanych robotów Codey Rocky. A ogromnym zainteresowanie cieszyła dzieci możliwość pracy długopisami 3D Banach.
MARZEC
Podczas zajęć z materiałoznawstwa w klasach piątych uczniowie zapoznawali się z niektórymi narzędziami do obróbki ręcznej drewna i metali. Przede wszystkim o zasadach bezpiecznego posługiwania się nimi. Co jest podstawą na praktycznych zajęciach z techniki. BEZPIECZEŃSTWO PRZEDE WSZYSTKIM !!
KWIECIEŃ
Długopis 3D bardzo dobrze sprawdza się podczas zajęć rewalidacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Za jego pomocą w ciekawy sposób można ćwiczyć motorykę małą, koordynację wzrokowo ruchową jak również precyzję i cierpliwość. Zadowolenie z wykonanej pracy jest wprost proporcjonalne do włożonego trudu.
MAJ
Wykorzystaliśmy długopis 3D podczas zajęć na świetlicy szklonej. Zajęcia były prowadzone w tygodniu przed ważnymi świętami „majowymi”. Uczniowie wykonywali flagę Polski oraz kotyliony wszystko według własnego projektu.
CZERWIEC
Długopis 3D został wykorzystany podczas zajęć rewalidacji indywidualnej w celu rozwijania sprawności motoryki małej, rozwijania konkordancji wzrokowo – ruchowej oraz w celu doskonalenia umiejętności obliczania pola figur.
W klasie VIII uruchomiliśmy gimbala i sprawdzaliśmy jego współpracę z aparatem fotograficznym.